Het perfecte dagmenu voor intermittent vasten

Heb je al eens geprobeerd om intermittent te vasten, maar gooide je na een tijdje de handdoek in de ring? Misschien had je te weinig culinaire inspiratie, of waren je maaltijden niet voedzaam genoeg en kreeg je snel een hongergevoel. In deze blogpost ontdek je het perfecte dagmenu om intermittent te vasten. Van een voedzame lunch tot avondeten en een klein dessertje: met deze recepten wordt jouw gezonde levensstijl volhouden een eitje!

Door: Louie Van Nieuwenborgh / 02/15/2021

1. 🐟 Lunch

Zin in een frisse zeebries en kruidige mediterrane smaken? Dan is deze vullende vissoep met venkel, cannellini bonen en rozemarijn de perfecte oplossing. Hoewel dit ‘maar’ een soep is, zal het toch lekker vullen en licht verteren tegelijk. Een stukje Frans brood erbij? Natuurlijk, als je aan intermittent vasten doet mag je jezelf natuurlijk niet te veel ontzeggen! Ontdek het recept hier.

2. 🇲🇦 Avondmaaltijd (optie vegan)

De Marokkaanse keuken is ongelofelijk divers: ook deze vegan tajine met aubergine en bonen brengt je meteen op reis naar het land van 1001 nachten! Boterzachte stukjes aubergine en pittige harissa maken van dit gerecht een echte smaaksensatie. Ook de bonen, noten en groenten maken het lekker vullend en voedzaam. Krijg je er niet genoeg van? Je kan ‘t resultaat ook overgieten met nog wat geurige olie. Hier vind je het recept!

3. 🐓 Avondmaaltijd (optie vlees)

Zoet en hartig vormen een perfect huwelijk in deze kruidige bulgur salade met basilicum kip, gegrilde courgette en rode druiven. Deze fijne smaakcombinatie tilt je avondmaaltijd meteen naar een hoger niveau! Dankzij de vezels en proteïne uit bulgur, kip en amandelen, zal je trouwens 16 uur lang amper een hongergevoel hebben. Hier vind je het recept terug.

4. 🍨 Dessert

Af en toe moet je jezelf een pleziertje gunnen, en deze risotto met witte chocola mag gerust pleziertje met een grote P genoemd worden. Het romige van de rijst en witte chocola gaat perfect samen met het frisse van de granaatappel en sinaasappel. Een heerlijke zoete zonde, maar eet dit wel met mate. En vergeet niet om 16 uur tussen dit toetje en je volgende maaltijd te houden! Hier ontdek je het recept.

Op zoek naar meer lekkere recepten die passen bij intermittent vasten? In ons menu kan je bladeren door 30 recepten per week: kijk vooral uit naar de tags ‘vegan’, ‘gezonde keuze’ & ‘koolhydraatarm’ 😉