FAQ

Over Marley Spoon:

  • Ben je bij Marley Spoon verplicht tot een abonnement?
    Marley Spoon werkt met een flexibel lidmaatschap. Je kunt je bestelling namelijk altijd aanpassen, of overslaan, óf je abonnement beëindigen, tot 6 dagen voor de bezorging van je volgende box.
  • Hoe vaak kan ik met Marley Spoon koken?
    Hoe vaak jij met Marley Spoon kookt, beslis jij zelf. Wij bieden een box voor 2 personen aan, en een box voor 3-4 personen. Met de tweepersoonsbox kook je 3, 4 of 5 avonden per week (6 tot 10 porties). Met de grotere box kook je 2, 3 of 4 avonden per week (6 tot 12 porties). Je kunt ook gerechten dubbel bestellen, voor als er bijvoorbeeld vrienden komen eten. Zo kun je meerdere porties van één gerecht koken.
  • Hebben jullie ook ontbijt- en lunchgerechten?
    Op dit moment hebben wij nog geen speciale ontbijt- of lunchgerechten, maar wij spreken uit ervaring als we zeggen dat de restjes van de vorige dag heerlijk zijn als lunch!
  • Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
    Dat is heel makkelijk. Je kunt ons steeds per e-mail bereiken via contact@marleyspoon.be of 02 - 8081680.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kom ik aan een nieuw wachtwoord?
    Onder het kopje ‘Inloggen’ op onze website vind je de optie ‘ik ben mijn wachtwoord vergeten’. Vul hier je e-mailadres in en wij sturen je een link voor het wijzigen van je wachtwoord. Mocht dit alsnog niet lukken, neem dan contact met ons op via contact@marleyspoon.be
  • Ik wil graag mijn bestelling aanpassen. Wat moet ik doen?
    Dat is zeker mogelijk en heel eenvoudig! Ga hiervoor naar "bestellingen" in jouw profiel. Je kan tot 6 dagen voor de bezorgdatum je bestelling aanpassen.

Over recepten en ingrediënten:

  • Waar halen jullie de ingrediënten vandaan?
    We zijn niet alleen gek op koken, maar ook op verse producten. We kopen onze ingrediënten zo veel mogelijk in bij verantwoorde en duurzame leveranciers, die ons de beste kwaliteit garanderen. Groente en fruit kopen wij het liefst biologisch in, binnen het seizoen, en van eigen bodem. Zo weten we dat het altijd vers is. Ook werken wij samen met een selectie aan vernieuwende food-startups. Hierdoor ontdek je met Marley Spoon ook ingrediënten die je niet in de supermarkt vindt! Lees hier meer over onze leveranciers.
  • Houden jullie rekening met speciale diëten, vegans of vegetariërs?
    We kunnen helaas geen speciale dieeten aabieden zoals het Paleo dieet of FODMAP-beperkt. Wel bieden we glutenarme en zuivelarm opties aan en hebben we wekelijks minstens 5 vegetarische recepten op ons menu staan. Je kunt deze gerechten makkelijk herkennen op het menu door de tags 'vegetarisch', 'glutenarm' en 'zuivelarm'. Voor glutenarme recepten worden geen producten met gluten gebruikt, en voor zuivelarme recepten geen zuivelproducten. Toch mogen we deze niet glutenvrij of zuivelvrij noemen, omdat we niet kunnen garanderen dat sommige van onze ingrediënten nooit in aanraking zijn gekomen met bepaalde allergenen.
  • Hoe lang blijven de ingrediënten na bezorging goed?
    Onze ingrediënten komen direct van onze leveranciers. De boxen worden gekoeld getransporteerd, zodat de ingrediënten lekker vers aan jouw deur worden afgeleverd. De meeste ingrediënten blijven tot 4 dagen vers. Voor vis garanderen we 2 dagen. We raden aan gerechten met vlees en vis altijd eerst te koken, en daarna de vegetarische gerechten. Zo weet je zeker dat je altijd kookt met de meest verse producten, en dat proef je!
  • Wanneer en hoe kan ik de recepten voor de volgende week bekijken?
    Je kunt op onze website altijd het menu voor de komende drie weken bekijken onder 'Onze Recepten'. Je kunt je ook inschrijven voor onze nieuwsbrief, dan ontvang je elke week ons nieuwe menu in je inbox!
  • Welke ingrediënten heb ik thuis nodig?
    We sturen je alles wat je nodig hebt om de recepten thuis te kunnen koken, behalve sommige basisingrediënten, zoals olie en zout. Als extra reminder sturen we je altijd nog een overzichtje van wat je nodig hebt in de bevestigingsmail die je ontvangt met informatie over je bestelling.

Over onze bezorging:

  • Wat is het bezorggebied van Marley Spoon?
    Marley Spoon bezorgt in Vlaanderen en Brussel. Voor speciale verzoeken kan je ons altijd een berichtje sturen via contact@marleyspoon.be.
  • Op welke dagen en tijden leveren jullie?
    We bezorgen onze maaltijdboxen in Vlaanderen en Brussel. Je kunt, afhankelijk van de regio waar je woont, je box laten bezorgen op maandag, dinsdag, woensdag of vrijdag, met een tijdslot van 08.00-22.00 uur. Na het invullen van je postcode bij de registratie, kun je zien welke bezorgdagen voor jouw regio beschikbaar zijn.
  • Hoe blijven de ingrediënten gekoeld gedurende de bezorging?
    Wij hebben op dit moment twee transportpartners: Leen Menken en PostNL. Leen Menken vervoert onze boxen gekoeld van A naar B, en PostNL bezorgt jouw bestelling in herbruikbare kratten. Deze kunnen 300 tot 500 keer opnieuw worden gebruikt. Doordat ze geïsoleerd zijn kunnen de wagens ongekoeld leveren, wat energie bespaart. En zo krijg je alles lekker vers in huis.
  • Moet ik betalen voor de bezorging?
    Nee, wij leveren helemaal gratis!

Abonnement en boxen:

  • Uit welke boxen kan ik kiezen?
    Marley Spoon heeft twee verschillende boxen: de box voor 2 personen en de box voor 3-4 personen. Je kunt bij beide boxen zelf bepalen hoeveel gerechten per week je wilt koken.
  • Hoe kan ik van box wisselen?
    Dat is heel simpel! Ga hiervoor naar je online account. Onder de tab 'Mijn Instellingen' kun je kiezen welke box je wilt ontvangen en kun je jouw leveringsvoorkeur aanpassen.
  • Wat houdt een flexibel abonnement precies in?
    Een flexibel abonnement betekent dat jij kiest wanneer je een Marley Spoon box wilt ontvangen. Je mag altijd een week overslaan, en je kunt je bestellingen tot 8 weken vooruit plannen in je online account. Je kunt bestellingen tot uiterlijk 6 dagen voor de bezorgdatum van jouw volgende box aanpassen.
  • Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
    Dit doe je eenvoudig in je online account onder de tab "Mijn instellingen", al zullen we je missen. Houd er rekening mee dat je jouw abonnement 6 dagen voor jouw volgende levering moet annuleren.

Herroepingsrecht

  • Kan ik me bedenken?
    Ja, je hebt een bedenktijd van 14 dagen, die ingaat op het moment dat de box wordt geleverd. Je betaalt in dat geval wel voor de boxen die tijdens deze 14 dagen al geleverd zijn. Lees meer hierover in onze Algemene Voorwaarden en download het formulier.

Fruitbox

  • Wat is de fruitbox?
    De fruitbox zit boordevol seizoensfruit en wordt samen met je maaltijdbox aan huis geleverd. In elke box zitten zo’n 5-6 verschillende soorten fruit, samen goed voor 3,5 kg fruitig lekkers!
  • Hoe werkt het?
    De fruitbox is beschikbaar voor iedereen die een Marley Spoon maaltijdbox bestelt. Vanaf nu kun je dus je vitamine kick en avondeten in één levering thuisbezorgd krijgen! In je account kun je zelf bepalen voor welke weken je fruit ontvangt, door eenvoudig de leveringen in-of uit te schakelen. Nieuwsgierig geworden? Bel ons met al je vragen 02 808 1680 of e-mail ons via contact@marleyspoon.be
  • Welke soorten fruit ontvang ik?
    Je ontvangt een box met 3,5 kg vers en lokaal geproduceerd seizoensfruit. We zorgen voor een speciale fruitsoort in iedere box, dit kan iets lekker exotisch zijn, zoals een mango of ananas of een fruitsoort die typisch is voor de tijd van het jaar. Het fruit blijft zo’n 4-5 dagen vers, genoeg tijd dus om ermee te bakken, blenden of om het als gezond tussendoortje te eten.
  • Hoeveel kost het?
    Je ontvangt de fruitbox voor : 13,90 € per week. We besparen je een extra rit naar de supermarkt en de bezorging is gratis.
  • Wanneer kan ik mijn fruitbox verwachten?
    Je fruitbox wordt altijd samen met je Marley Spoon maaltijdbox geleverd, dubbel geluk dus! Je kunt de fruitbox toevoegen of verwijderen van je bestelling tot 6 dagen voor levering, net zoals je dat gewend bent van je maaltijdbox.